Перейти до основного вмісту

Трохи теорії

Історія шкільної проектної діяльності в сучасній Україні налічує багато спроб реалізувати проекти, присвячені правознавчій та правозахисній тематиці. Вони є надзвичайно важливими з точки зору виховання в молодого покоління поваги до інституту прав людини, подолання характерного для українського суспільства правового скептицизму

Громадяни України доволі часто користуються поняттям «права людини» без його реального наповнення юридичним змістом. Брак необхідної інформації, невміння читати правові тексти, поверхневе розуміння багатьох термінів призводять до профанації ідеї прав людини в повсякденному житті. Надання молодим людям якісної правової інформації, моделювання ситуацій, в яких виховується правова культура, - реальний шлях до утвердження прав і свобод людини в молодіжному середовищі. Проведення шкільних референдумів з актуальних проблем учнівської молоді, вибір профільних предметів у старших класах, створення та робота органів шкільного самоврядування, тижні правових знань - реальні приклади використання правознавчої тематики в позаурочній діяльності будь-якої школи. Однак важливим є те, щоб тема прав людини, дитини не стала теоретичною, далекою від реального повсякденного життя школярів. Необхідно виховувати в учнів упевненість, що захиcт власної та чужої гідності, реалізація прав людини та громадянина можливі й важливі на будь-якому рівні. Вивчення графіка діяльності місцевих комп'ютерних клубів, стану виконання закону «Про загальну середню освіту» на селі, у містечку чи мікрорайоні, аналіз дотримання «Конвенції про права дитини» - завдання не тільки місцевих органів влади, а й учнівської молоді, яка повинна активно долучатись до проблем суспільства.
Як правило, учні охоче сприймають ідею проектної діяльності на правознавчу та правозахисну тематику. Варто застерегти лише, щоб ця тематика не мала формальний характер і була ініційована учнями, а не дорослими. Проекти з даного напряму можуть бути дослідницькими, інформаційними, практичними, моделюючо-рольовими. Іноді додатковим поштовхом до проектної діяльності за цим напрямом може стати конкретна правова ситуація: у вашому класі порушили права учня; місцеві органи влади ігнорують долю безпритульних людей; ви дізналися, що неповнолітніх дітей виселили з будинку, а сам будинок продали; у школу надійшла гуманітарна допомога у вигляді канцтоварів, книг, меблів, але до її розподілу не були залучені представники учнівського самоврядування; представники адміністрації школи у весняно-осінній період залучають учнів до сільськогосподарських робіт на власних присадибних ділянках тощо. Чимало подібних випадків можуть стати приводом для обговорення проблеми та її вирішення через проектну діяльність.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Вимоги до методу

Основні вимоги до використання методу проектів 1.  Наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми / задачі,  що вимагає інтегрованого знання, дослідницького пошуку для її рішення (наприклад, дослідження  демографічної  проблеми в різних регіонах світу, створення серії репортажів з різних регіонів країни, інших країн земної кулі по одній проблемі, які розкривають певну тему; проблема впливу кислотних дощів на  навколишнє середовище  чи розміщення різноманітних галузей промисловості в різних регіонах, тощо).

Миру нашій державі!

Публікації учня

Створення публікації учня На даному етапі я  розповідаю  учням про те, що існує різні види друкованих видань: Афіша  -  реклама , одностороннє листове видання, великоформатне. Брошура  - неперіодичне видання, в м'якій обкладинці, у вигляді скріплених або склеєних аркушів. Буклет (Booklet)  - як правило, багатобарвне видання, віддруковане на одному листі, сфальцьовані будь-яким способом в два і більше згинів (гармошкою, дельтоподібним, з поперечним фальцем і т.д.). Звичайно застосовуються дна методу фальцювання: гармошкою, коли кожен наступний згин направлений у бік, протилежний попередньому, і  серветкою  - згини направлені в один бік (для рекламних листків, проспектів, путівників). Ось він і буде нас цікавити.